• Φωτογραφικό αρχείο
  • Videos
  • Αγγελίες - Θέσεις εργασίας
  • Συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις
I.Ε.Θ. Μ.Ε.Φ. Είσοδος Μελών e-Υπηρεσίες
  • Ο Σύλλογος
    • Ποιοί είμαστε
    • Ιστορικό
    • Οι Σκοποί του
    • Σύνθεση ΚΔΣ
    • Επιστημονικό Συμβούλιο
    • Περιφερειακά τμήματα
    • Νομοθεσία
  • Μέλη
    • Δικαιολογητικά - Αίτηση εγγραφής στον ΠΣΦ
    • Αίτηση εγγραφής
    • Ρύθμιση οφειλών - αίτηση
    • Είσοδος μελών
  • Εκπαίδευση - εξέλιξη
    • Πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσικοθεραπείας
    • Επιστημονικά Τμήματα
    • Ινστιτούτου Επιστημονικών Θεμάτων (Ι.Ε.Θ.)
    • Περιοδικό
    • Φυσιοθεραπευτικά Νέα
    • Εκπαιδευτικά προγράματα
    • Βιβλία
    • Συνέδρια - Ημερίδες
    • Ετήσιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
    • e-Ημερίδες - meetings Π.Σ.Φ.
    • Εγγραφή ΜΗ μελών (φοιτητές κ.λ.π.), για συμμετοχή σε e-ημερίδες του ΠΣΦ
    • Ημερίδες Περιφερειακών τμημάτων
    • Συνέδρια άλλων φορέων
    • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
  • Ενημέρωση
    • Νέα - Ανακοινώσεις
    • Ενημέρωση ΚΔΣ
    • Διεθνή Νέα
    • Συνδικαλιστικά θέματα
    • Νέα ασφαλιστικών ταμείων
    • Αποδελτίωση
    • Φυσικοθεραπεία
    • Όλα τα νέα σε λίστα
  • Φυσικοθεραπεία
    • Η φυσικοθεραπεία είναι αποτελεσματική
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - πάροχο υπηρεσιών ειδικής αγωγής
    • Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας (ΜΕΦ)
  • Αγγελίες - εργασία
    • Εργασία
    • Αγγελίες (πωλήσεις, εξοπλισμοί κ.λ.π.)
  • Προσφορές-Εκπτώσεις
    • Προσφορές - Εκπτωτικά Προγράμματα
      μελών ΠΣΦ
    • Αίτηση Υπαγωγής στο
      Εκπτωτικό Πρόγραμμα του ΠΣΦ
    • Κλείσιμο
    • Ενημέρωση
    • Όλα τα Νέα σε λίστα
    • Νέα-Ανακοινώσεις
    • Ασφαλιστικά Ταμεία
    • Συνδικαλιστικά Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Διεθνή Νέα
    • Αποδελτίωση - Ο τύπος για τον Π.Σ.Φ
    • Φοιτητικά Νέα
    • Εκπαιδευτικά Νέα
    • e-Ημερίδες - meetings
    • Εγγραφή ΜΗ μελών (φοιτητές κ.λ.π.), για συμμετοχή σε e-ημερίδες του ΠΣΦ
    • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
    • Φυσικοθεραπεία
    • Η Φυσικοθεραπεία είναι αποτελεσματική
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - μέλος Π.Σ.Φ.
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - πάροχο υπηρεσιών ειδικής αγωγής
    • Ο Σύλλογος
    • Τι είναι ο Π.Σ.Φ.
    • Η Ιστορία του
    • Οι Σκοποί του
    • Συλλογικά όργανα
    • Επιστημονικά Τμήματα του Π.Σ.Φ.
    • Νομοθεσία
    • Επικοινωνία
    • ΚΔΣ
    • Σύνθεση
    • Ενημέρωση ΚΔΣ
    • Μέλη
    • Δικαιολογητικά
    • Αίτηση Εγγραφής
    • Είσοδος Μελών
    • Αναζήτηση Φυσικοθεραπευτή
    • Νομοθεσία
    • Περιοδικό
    • Ξεφυλλίστε on line το περιοδικό
    • Φυσικοθεραπευτικά Νέα
    • Αποστολή εργασίας προς Δημοσίευση
    • Πολυμέσα
    • Φωτογραφίες
    • Video
    • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
    • Προσφορές-Εκπτώσεις
    • Προσφορές - Εκπτωτικά προγράμματα μελών ΠΣΦ
    • Αίτηση Υπαγωγής στο Εκπτωτικό Πρόγραμμα του ΠΣΦ
    • Περιφερειακά Τμήματα
    • Εκπαιδευτικά προγράματα
    • Αγγελίες - Θέσεις εργασίας
    • Συνήθεις Ερωτήσεις - Απαντήσεις
    • Αρχική σελίδα
    • Επικοινωνία
    Menu
Έκτακτα μέτρα πρόληψης Π.Σ.Φ. λόγω κορωνοϊού (Covid-19),ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Π.Σ.Φ, Τρίτη και Πέμπτη ΜΟΝΟ μετά από ραντεβού.
Υπόδειγμα αίτησης για ρύθμιση εξόφλησης συνδρομών προς τον Π.Σ.Φ.
  • Αρχική σελίδα › Όλα τα Νέα σε λίστα › Ενημέρωση ΚΔΣ
    Οι θέσεις του Π.Σ.Φ. σχετικά με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΚΕ.Μ.Ε. (κολλέγια)
    Δε, 11 Ιουλ 2022 11-07-2022
    1 αρχείο
    Έγγραφο Π.Σ.Φ.

    Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών, ενόψει του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας κοινοποίησε τη θέση του Πανελλήνιου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών σχετικά με την αυτόματη αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (Κολλέγια),  προς τον Πρωθυπουργό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Υγείας και τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες.

    Σας αναφέρουμε το κείμενο του Π.Σ.Φ.:


    Αξιότιμε Πρωθυπουργέ, Αξιότιμοι Υπουργοί, Αξιότιμοι-ες κύριοι-ες,

    Αισθανόμαστε την ανάγκη να απευθυνθούμε δημόσια σε εσάς ως Επιστήμονες και Επαγγελματίες Υγείας, εκπροσωπώντας το ΝΠΔΔ «Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών» για να εκφράσουμε την έντονη δυσφορία και  διαμαρτυρία μας, για το καθεστώς της απευθείας αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους κατόχους τίτλων σπουδών, που προέρχονται από τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (Κολλέγια), παρόλο που ο ιδρυτικός τους Ν. 3696/2008 προβλέπει ότι «…Οι βεβαιώσεις, τα πιστοποιητικά σπουδών ή οποιασδήποτε άλλης ονομασίας βεβαίωση που χορηγούν τα Κολλέγια δεν είναι ισότιμα με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, όπως Πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι. και Ι.Ε.Κ.», εσείς ως Κυβέρνηση με το ν. 4763/2020, εξισώσατε τους  τίτλους σπουδών των «κολλεγίων» με αυτούς των Ελληνικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

    Η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στους αποφοίτους των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (κολλέγια) της Ελλάδας σύμφωνα με την οδηγία  2005/36/ΕΚ δεν είναι ορθή καθώς στο προοίμιο της οδηγίας, στην παράγραφο 12 αναφέρει: «Η παρούσα Οδηγία αφορά την αναγνώριση από τα Κράτη Μέλη, των επαγγελματικών προσόντων που αποκτήθηκαν σε άλλα Κράτη Μέλη» και όχι στην ίδια χώρα.

    Διαφωνούμε κάθετα με τις ρυθμίσεις και συγκεκριμένα για:

    • Τις αρμοδιότητες που δίνει ο νόμος, αφού αφαίρεσε τη δικαιοδοσία αναγνώρισης από τις επαγγελματικές ενώσεις που είναι ΝΠΔΔ, σε ένα αυτοτελές τμήμα του Υπουργείου Παιδείας (ΑΤΕΕΝ) και ένα Τμηματάρχη, να αξιολογεί όλα τα προγράμματα σπουδών, όλων των τμημάτων και κατευθύνσεων και να τα συγκρίνει με τα προγράμματα σπουδών των Ελληνικών ΑΕΙ, για κάθε επιστημονικό πεδίο, χωρίς την υποχρέωση συμμετοχής Ειδικού Επιστήμονα ή επιστημόνων από τα Ελληνικά και όχι μόνο ΑΕΙ του ιδίου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου και να απονέμει επαγγελματικά προσόντα.
    • Την επαναφορά της επαγγελματικής ισοδυναμίας, που δεν υφίσταται ως όρος στην υπ’ αρ. 2005/36/ΕΚ οδηγία και αποτελεί Ελληνική «εφεύρεση», η οποία δεν πρέπει να εφαρμόζεται στα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, όπως αυτό του Φυσικοθεραπευτή.
    • Τη δυνατότητα αναγνωρίσεως επαγγελματικού δικαιώματος σε υπήκοο κράτους - μέλους και τρίτης χώρας, που είναι εκτός των προβλέψεων της υπ’ αρ. 2005/36/ΕΚ οδηγίας  και του ΠΔ 38/2010 που αφορά την προσαρμογή της στην ελληνική νομοθεσία.

    Για την καλύτερη κατανόηση αναφέρουμε μερικές μόνο από τις βασικές διαφορές των  Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων με αυτά των Ιδιωτικών κολεγίων, όπως λειτουργούν σήμερα.

    Για την εισαγωγή σε τμήμα Φυσικοθεραπείας τόσο στην Ελλάδα όσο και σε προηγμένες χώρες της ΕΕ, απαιτείται ελάχιστη βαθμολογία πιστοποιημένη από τα συστήματα κάθε χώρας. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα για να εισαχθεί κάποιος σε ένα από τα τμήματα Φυσικοθεραπείας στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη,  όπου λειτουργούν κυρίως τα «κολλέγια», η βάση εισαγωγής μετά από πανελλαδικές εξετάσεις  κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα στις 16.000-17.000 μόρια ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο μέσος όρος της βαθμολόγησης των εγγραφόμενων στο κολέγια δεν υπερβαίνει τα 5.000 μόρια,  που δεν θα τους έδινε δικαίωμα εισαγωγής σε κανένα Ελληνικό ή Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο.

    Για την αξιολόγηση και τον έλεγχο των Ελληνικών Πανεπιστημίων λειτουργεί η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) η οποία αξιολογεί και πιστοποιεί την ποιότητα της λειτουργίας των ΑΕΙ με εσωτερική αξιολόγηση από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες και εξωτερική αξιολόγηση από επιτροπή ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων της αλλοδαπής κάθε 4 χρόνια. Η ΕΘΑΑΕ, που ιδρύθηκε με τον ν.4653/2020 είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή και έχει ως αποστολή της τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση με ελέγχους των υποδομών του Τμήματος (αίθουσες εργαστήρια, εξοπλισμός, κλινική άσκηση, πρακτική άσκηση), τον έλεγχο των ακαδημαϊκών και του επιστημονικού τους πρόσφατου έργου, την  αξιολόγηση των μαθημάτων από τους φοιτητές, υλικό από πτυχιακές εργασίες, γραπτά φοιτητών και πολλά άλλα.

    Από ποιον αλήθεια και πως ελέγχονται τα πτυχία των ιδιωτικών «κολεγίων» που λειτουργούν με franchising; Η ποιότητα των σπουδών των κολεγίων επαφίεται στον έλεγχο των Πανεπιστημίων που χορηγούν το πτυχίο και το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει τίτλους σπουδών που αποκτήθηκαν στην Ελλάδα, χωρίς να έχει το δικαίωμα να ελέγξει την εκπαίδευση των κατόχων τους.

    Αν ανατρέξει κανείς στη διεθνή ταξινόμηση, κανένα «κολλέγιο» δεν υπερτερεί κανενός Ελληνικού Πανεπιστημίου και επίσης η διαφορά στην κατάταξη μεταξύ μητρικού Πανεπιστημίου και του κολλεγίου στην Ελλάδα είναι τεράστια, αφού ενδεικτικά:

    • το Metropolitan College είναι στην θέση 7694 της παγκόσμιας κατάταξης ενώ το μητρικό University of East London στην θέση 1293,
    • το Aegean Omiros College στην θέση 8056 της παγκόσμιας κατάταξης  ενώ το μητρικό Coventry University στην θέση 653.

    Αντίστοιχα, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όπου είναι ενταγμένο Τμήμα Φυσικοθεραπείας, βρίσκεται στην θέση 769 της παγκόσμιας κατάταξης.

    https://www.webometrics.info/en/Europe/United%20Kingdom 

    https://www.webometrics.info/en/Europe/Greece%20

    Σύμφωνα με τη δημοσιευμένη άποψη του Καθηγητή Νομικής του Α.Π.Θ. Σπυρίδωνος  Ψυχομάνη, με το franchising, το ελληνικό «κολλέγιο» θα έπρεπε να ασκεί την εκπαιδευτική δραστηριότητα στην Ελλάδα, κατά το πρότυπο ακριβώς του δικαιοπαρόχου πανεπιστημίου. Με διδακτικό προσωπικό, χώρους, διάρκεια σπουδών, προσόντα υποψηφίων, διδασκαλία κλπ., όπως ακριβώς και ο δικαιοπάροχος.

    Στα Ελληνικά Πανεπιστήμια για την εκλογή μέλους ΔΕΠ, στην κατώτερη  θέση του Επίκουρου Καθηγητή, απαιτούνται τρία (3) έτη τουλάχιστον ή αυτοδύναμης διδασκαλίας μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του Τομέα σε Α.Ε.Ι. ή ομοταγή ιδρύματα του εξωτερικού ή αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου ανάλογου επιπέδου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο και πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους.

    Αντίθετα για τους διδάσκοντες και την εγγραφή τους στο Μητρώο Διδασκόντων των Κολλεγίων, ακόμη και μετά την τροποποίηση του άρθρου 15 του ν. 3696/2008 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 104 του Ν 4763/2020 απαιτείται μόνο «Αντίγραφο πτυχίου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος ή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών της ημεδαπής» καθώς και «…πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) ή από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.)» πράγμα που σημαίνει ότι μετά την χορήγηση επαγγελματικής ισοτιμίας ή ισοδυναμίας οι μεταναστεύσαντες για εργασία  μπορούν να γίνουν και Καθηγητές.

    Όσον αφορά τις αναγνωρίσεις τίτλων σπουδών από τρίτες χώρες που «θεραπεύονται»  με το ν.4653/2020,  ο Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Χρυσόγονος Κωνσταντίνος στη γνωμοδότησή του τονίζει «σύμφωνα με το αρ. 16 Συντ., και εφόσον το ενωσιακό δίκαιο δεν τυγχάνει στο σημείο αυτό εφαρμογής, οι τίτλοι σπουδών υπηκόων, κρατών-μελών ή τρίτων χωρών, που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο φοίτησης σε κολλέγια στην Ελλάδα που έχουν ενεργές συμφωνίες πιστοποίησης και δικαιόχρησης με αλλοδαπά πανεπιστήμια, δεν μπορούν, σε καμία περίπτωση και ως προς καμία συνέπεια, να αναγνωρισθούν από τις εθνικές αρχές».

    Τα  ιδιωτικά «κολλέγια» δεν είχαν μέχρι τις 21-12-2020 θεσμοθετημένη πρακτική άσκηση για τους φοιτητές τους όπως φαίνεται και από την απάντηση του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Υγείας με το υπ. αρ. Πρωτ/ΓΠ. Οικ.67983 «Από το έως σήμερα ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν προβλέπονται διατάξεις σχετικές με την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης, για τους σπουδαστές των κολλεγίων, κατά την διάρκεια των σπουδών τους» και παρά ταύτα έχουν λάβει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων. 

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την C (2020) 3072/7-5-2020 «Κατευθυντήρια οδηγία για την ελεύθερη κυκλοφορία των επαγγελματιών υγείας και την ελάχιστη εναρμόνιση της εκπαίδευσης» ενόψει του covid-19, επισημαίνει πόσο σημαντική είναι η προπτυχιακή εκπαίδευση και ειδικά η κλινική εκπαίδευση, για τα επαγγέλματα υγείας και προτρέπει τα κράτη μέλη να επιβάλλουν αντισταθμιστικά μέτρα κατά την εξέταση των προσόντων, αλλά ακόμη και υποβάθμιση του επαγγελματία σε βοηθό, όταν διαπιστώνονται ελλείψεις.

    Το επάγγελμα του Φυσικοθεραπευτή έχει άμεση σχέση με την υγεία και την ασφάλεια των ασθενών και υπάρχει η δυνατότητα ως νομοθετικά ρυθμιζόμενου επαγγέλματος να ενεργοποιηθεί το άρθρο 7 παρ. 4 της οδηγίας 2005/36/ΕΕ όπως συμβαίνει στην Πορτογαλία. Η ενεργοποίηση του παραπάνω άρθρου που «..αποσκοπεί στην αποφυγή σοβαρής βλάβης της υγείας ή της ασφάλειας του αποδέκτη της υπηρεσίας» μπορεί να θέσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγνώριση ή μη του επαγγελματικού προσόντος, στην περίπτωση που η εκπαίδευση του αιτούντα δεν είναι αντίστοιχη (με βάση το επιστημονικό επίπεδο, το πρόγραμμα σπουδών και την πρακτική άσκηση στο επάγγελμα) με αυτήν που παρέχεται από τα Τμήματα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας μας.

    Το αυτοτελές τμήμα του Υπουργείου Παιδείας (ΑΤΕΕΝ) ουδόλως διασφαλίζει με αντικειμενικότητα και επάρκεια την σύγκριση των παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών με αυτά των Ελληνικών ΑΕΙ. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι το ΑΤΕΕΝ αναγνωρίζει επαγγελματικά προσόντα ή ισοδυναμία σε αποφοίτους τόσο τριετών όσο και τετραετών προγραμμάτων σπουδών χωρίς επιβολή κανενός μέτρου αντιστάθμισης.

    Το ΑΤΕΕΝ για το επάγγελμα του φυσικοθεραπευτή, εξετάζει κατά 95% αιτήματα αποφοίτων Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης («κολλέγια») που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στην Ελλάδα. Μόνο 5% αφορά αιτήματα άλλων Ευρωπαίων Πολιτών που έχουν αποφοιτήσει από τριτοβάθμια Ιδρύματα της αλλοδαπής και έχουν αποκτήσει επαγγελματικά προσόντα σε αυτές τις χώρες και εμπίπτουν στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 36/2005 που εκδόθηκε για να ρυθμίζει το καθεστώς της άσκησης επαγγέλματος ενός επαγγελματία που σπούδασε σε μια χώρα και μεταναστεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε.

    Και ενώ θα περίμενε κανείς αυτόματη αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων για αποφοίτους ξένων χωρών, αποφασίζει το μονομελές αυτοτελές τμήμα (ΑΤΕΕΝ) (Αρ. Πρωτ. 27718/Κ4/11-3-2022) επιβολή γραπτής δοκιμασίας, μετά από αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σε δύο (2) μαθήματα ή πρακτική άσκηση προσαρμογής έξι (6) μηνών σε Φυσικοθεραπευτή κάτοχο επαγγελματικών προσόντων από κράτος μέλος προέλευσης (Γερμανία) και πληροί όλες τις προϋποθέσεις του άρθρου 13 της οδηγίας 2005/36/ΕΚ, αφού πρώτα ο Τμηματάρχης του ΑΤΕΕΝ έκανε «τη σύγκριση των αντικειμένων που διδάχτηκε ο ενδιαφερόμενος με τα αντικείμενα του Τμήματος Φυσικοθεραπείας Σχολής Επιστημών Αποκατάστασης Υγείας του Πανεπιστημίου Πατρών»  και θα εξεταστεί στο Τμήμα Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, που επέλεξε ο ενδιαφερόμενος να εξεταστεί σε μαθήματα ομοειδή των τίτλων των μαθημάτων.

    Αντίθετα οι υποψήφιοι των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης («κολλέγια») λαμβάνουν Επαγγελματική Ισοτιμία και τελευταία Επαγγελματική Ισοδυναμία, σύμφωνα με την οποία, δεν απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος από άλλη χώρα!

    Στο σημείο αυτό σας αναφέρουμε ότι σύμφωνα πάλι με τη γνωμοδότηση του Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κ. Χρυσόγονου Κωνσταντίνου «μέχρις ότου η σχετική αρμοδιότητα ανατεθεί από την ελληνική Πολιτεία σε κατάλληλο όργανο εξοπλισμένο με τις απαραίτητες εγγυήσεις επιστημονικής κατάρτισης, ανεξαρτησίας και διαφάνειας, ήτοι για λόγους έκτακτης ανάγκης, να εξετάζει, σε κάθε περίπτωση, πριν την εγγραφή επαγγελματιών στα μητρώα του, τηρουμένης της αρχής της αναλογικότητας, αν και κατά πόσο οι ως άνω αναγνωρισθέντες τίτλοι σπουδών αποκλίνουν σε σχέση με την εκπαίδευση που παρέχεται στην Ελλάδα. Σε περίπτωση διαπίστωσης αποκλίσεων οφείλει να επιβάλλει, κατόπιν πρόσβασης στα πλήρη στοιχεία του φακέλου, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο, κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα, συνεκτιμώντας τα ήδη τυχόν ληφθέντα».

    Οι απόφοιτοι των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων τεχνολογικής κατεύθυνσης (ΤΕ) μέχρι σήμερα δεν ισοτιμήθηκαν με τους αποφοίτους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης  (ΠΕ) που αποφοιτούν από τα ιδρύματα από το  2019.

    Αντίθετα όμως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του αυτοτελούς τμήματος  του Υπουργείου Παιδείας (ΑΤΕΕΝ) ισοτιμούνται οι απόφοιτοι των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης («κολλέγια») επαγγελματικά μέχρι το 2019 με τους αποφοίτους των ΤΕΙ (ΤΕ) και μετά το 2019 αυτόματα με τους αποφοίτους των τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

    ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΛΟΓΗ  ΜΕΡΙΜΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ  10.000  ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ!

    Είναι αδιανόητο οι φοιτητές που προσπάθησαν να εισαχθούν μέσω Πανελληνίων εξετάσεων σε ένα ΑΕΙ, να εξισώνονται επαγγελματικά και επιστημονικά με όσους απλώς κάνουν εγγραφή σε ένα κέντρο μεταλυκειακής εκπαίδευση (ιδιωτικό κολέγιο).

    Η απουσία μη κρατικών πανεπιστημίων δεν μπορεί να γίνεται άλλοθι για την εξίσωση επαγγελματικών τίτλων και δικαιωμάτων χωρίς θεσμική και επιστημονική αξιολόγηση.

    Όλο αυτό το πλαίσιο και η κατάσταση που σας περιγράφουμε παραπάνω, μας προσβάλει ως  Επιστήμονες και Επαγγελματίες Υγείας.

    Για όλους αυτούς τους λόγους  ζητάμε τα αυτονόητα:

    • Διασφάλιση της παροχής της εκπαιδευτικής δραστηριότητας των κολλεγίων στην Ελλάδα, κατά το πρότυπο ακριβώς του δικαιοπάροχου πανεπιστημίου, με όρους εισαγωγής των σπουδαστών, αξιολόγηση των προσόντων του διδακτικού προσωπικού, χώρους, διάρκεια σπουδών, προσόντα υποψηφίων, διδασκαλία κλπ.
    • Τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητης επιτροπής, που θα διαθέτει τις απαραίτητες εγγυήσεις επιστημονικής κατάρτισης, ανεξαρτησίας και διαφάνειας και θα αποδίδει το δικαίωμα μεταφοράς επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως αυτά προβλέπονται από τις κοινοτικές οδηγίες για τους κατέχοντες τίτλο προπτυχιακών σπουδών. Η επιτροπή αξιολόγησης μπορεί να  απαρτίζεται από ένα Καθηγητή Πανεπιστημίου των Σχολών Επαγγελμάτων Υγείας, ένα Καθηγητή του αντίστοιχου τμήματος προς εξέταση τίτλου σπουδών καθώς και τον εκπρόσωπο του οικείου ΝΠΔΔ. Σκοπός της επιτροπής θα είναι η διερεύνηση της ορθότητας των διαδικασιών κλινικής και πρακτικής άσκησης και η σύγκριση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών με τα αντίστοιχα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ. Εάν προκύψουν ουσιώδεις διαφορές σε γνωστικά αντικείμενα, η ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης, κατόπιν πρόσβασης στα πλήρη στοιχεία του φακέλου οφείλει να επιβάλλει τα κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα  όπως εξετάσεις σε μαθήματα με ευθύνη των τμημάτων των αντίστοιχων ΑΕΙ είτε πραγματοποίηση αντίστοιχης πρακτικής άσκησης με όρους, προϋποθέσεις και εποπτεία του αντίστοιχου ΝΠΔΔ.
    • Επαναξιολόγηση όλων των τίτλων σπουδών που έχουν χορηγηθεί από τα ΚΕΜΕ, σύμφωνα με τα παραπάνω και με τα οριζόμενα στην κατευθυντήρια οδηγία  C (2020) 3072/7-5-2020 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Για την ελεύθερη κυκλοφορία των επαγγελματιών υγείας και την ελάχιστη εναρμόνιση της εκπαίδευσης.
    • Εφαρμογή των δικλείδων ασφαλείας για να μην καταπατηθεί εμμέσως το άρθρο 16 του Συντάγματος όπως ακριβώς προτείνεται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που κατατίθεται και αναφέρεται για πτυχία που προέρχονται από συμφωνίες δικαιόχρησης μεταξύ ΑΕΙ του εξωτερικού για σπουδές που έγιναν σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (Κολέγια) στην Ελλάδα για ακαδημαϊκή ισοδυναμία, στο οποίο πρέπει να προστεθεί και η χορήγηση επαγγελματικής ισοτιμίας.
    • Εφαρμογή ρύθμισης για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, αντίστοιχης με αυτής της ακαδημαϊκής αναγνώρισης αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων από το ΔΟΑΤΑΠ, όπως προτείνονται στο νέο κατατεθέν νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, οι διατάξεις του οποίου ορθώς απαιτούν την πραγματοποίηση σπουδών στην αλλοδαπή, ενώ θα έπρεπε να ισχύσει το ίδιο και για τη χορήγηση της επαγγελματικής ισοτιμίας ή ισοδυναμίας από την ανεξάρτητη επιτροπή που προτείνεται.
    • Άμεση συνάντηση μαζί σας, για να συζητήσουμε τις προτάσεις που σας καταθέτουμε στο παρόν έγγραφο.

    Ενώνουμε την φωνή μας και με τους άλλους επαγγελματικούς φορείς (ΤΕΕ, ΟΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΝΠΔΔ, κλπ.) που αντιδρούν σε αυτή την ανεξέλεγκτη κατάσταση.

    Απαιτούμε όλοι μαζί λύση, τώρα!

     

    ΓΙΑ ΤΟ Κ.Δ.Σ. ΤΟΥ Π.Σ.Φ.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
    Επιστροφή
    Σχετικά αρχεία
    Έγγραφο Π.Σ.Φ.
    Κλείσιμο
  • Στην ίδια κατηγορία
    Πέμπτη, 07 Αυγ 2025 Συμβάσεις Υγειονομικής Περίθαλψης
    Τρίτη, 10 Ιουν 2025 Σχετικά με Παράταση στην υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς...
    Τρίτη, 28 Ιαν 2025 Συγχαρητήρια Επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ)
    Πέμπτη, 21 Μαρ 2024 Σχετικά με την αποζημίωση υποβολών με χειρόγραφα παραστατικά ΤΠΥ
    Πέμπτη, 14 Δεκ 2023 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Για την Πρόσληψη στον Πανελλήνιο Σύλλογο Φυσικοθεραπευτών...
    Πέμπτη, 14 Δεκ 2023 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Για την Πρόσληψη στον Πανελλήνιο Σύλλογο Φυσικοθεραπευτών...
    Δευτέρα, 16 Οκτ 2023 Σε απεργία οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ φυσικοθεραπευτές την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:...
    Τρίτη, 12 Σεπ 2023 Έναρξη κινητοποιήσεων, ενάντια στα ληστρικά μέτρα claw back & rebate, στα πλαίσια εφαρμογής της απόφασης...
    Πέμπτη, 31 Αυγ 2023 Συνάντηση με το Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Kαταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου...
    Παρασκευή, 25 Αυγ 2023 Συνάντηση αντιπροσωπείας του Κ.Δ.Σ του Π.Σ.Φ με την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη
    Δευτέρα, 17 Ιουλ 2023 Επιστολή Π.Σ.Φ. προς τους ιδιωτικούς φορείς παροχής συνεχιζόμενης εκπαίδευσης σε...
    Δευτέρα, 26 Ιουν 2023 Επίσκεψη του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα του Π.Σ.Φ στα Νοσοκομεία της Πάτρας
    Δευτέρα, 26 Ιουν 2023 Εντάσσονται και οι φυσικοθεραπευτές του προγράμματος 4000 για την υγεία της ΔΥΠΑ (ΟΑΕΔ) στους...
    Τετάρτη, 24 Μαϊ 2023 Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ "Νοσοκομειακή Κατ’ Οίκον Νοσηλεία και Φροντίδα Υγείας", στην οποία...
    Πρόσφατα Νέα
    Πέμπτη, 18 Σεπ 2025 Ημερίδα διοργανώνει το Περιφερειακό Τμήμα Χανίων - Ρεθύμνου του Π.Σ.Φ με θέμα: «Όταν το σώμα...
    Τρίτη, 16 Σεπ 2025 Πρόσκληση για την κάλυψη τριών (3) θέσεων Φυσικοθεραπευτών για το Κ.Υ.Α.Α. Κερατέας...
    Δευτέρα, 15 Σεπ 2025 Ανανεωμένες οδηγίες για την έκδοση τιμολογίου (B2G) προς τον ΕΟΠΥΥ μέσω του B2Gtimologio της ΑΑΔΕ...
    Παρασκευή, 12 Σεπ 2025 Έναρξη νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ
    Πέμπτη, 11 Σεπ 2025 Έναρξη 9ου Κύκλου του Προγράμματος Εκπαίδευσης στο Βελονισμό για Φυσικοθεραπευτές...
    Τετάρτη, 10 Σεπ 2025 Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος - Ιούλιος 2025 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
    Δευτέρα, 08 Σεπ 2025 8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση
    Δευτέρα, 08 Σεπ 2025 8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση - Βίντεο για τα μέσα...
    Πέμπτη, 04 Σεπ 2025 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους- Συμμετοχή υπαλλήλου σε Ιδιωτική...
    Πέμπτη, 04 Σεπ 2025 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μίας (1) θέσης Επιστημονικού Διευθυντή και επτά (7) θέσεων...
    Τετάρτη, 03 Σεπ 2025 Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ σχετικά με την αδειοδότηση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και απλή...
    Τετάρτη, 03 Σεπ 2025 Διοργάνωση σεμιναρίου Μικροχειρουργικής, Χειρουργικής Χεριού, Άνω Άκρου, Περιφερικών...
    Τρίτη, 02 Σεπ 2025 Ερώτηση από την κοινοβουλευττική ομάδα Ελληνική Λύση σχετικά με την απόλυτη ανάγκη της...
    Πέμπτη, 28 Αυγ 2025 Αίτημα παράτασης της έναρξης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G
Πρόσφατα
18-09-2025
Ημερίδα διοργανώνει το Περιφερειακό Τμήμα Χανίων - Ρεθύμνου του Π.Σ.Φ με θέμα: «Όταν το σώμα μιλάει για την ψυχή....
16-09-2025
Πρόσκληση για την κάλυψη τριών (3) θέσεων Φυσικοθεραπευτών για το Κ.Υ.Α.Α. Κερατέας «Κ.ΠΡΙΦΤΗΣ»
15-09-2025
Ανανεωμένες οδηγίες για την έκδοση τιμολογίου (B2G) προς τον ΕΟΠΥΥ μέσω του B2Gtimologio της ΑΑΔΕ (προστέθηκαν έκδοση...
12-09-2025
Έναρξη νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ
11-09-2025
Έναρξη 9ου Κύκλου του Προγράμματος Εκπαίδευσης στο Βελονισμό για Φυσικοθεραπευτές και Ιατρούς για το ακαδημαϊκό έτος...
10-09-2025
Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος - Ιούλιος 2025 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
08-09-2025
8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση - Βίντεο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
08-09-2025
8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση
04-09-2025
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μίας (1) θέσης Επιστημονικού Διευθυντή και επτά (7) θέσεων μελών της Συντακτικής...
04-09-2025
Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους- Συμμετοχή υπαλλήλου σε Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε.)
03-09-2025
Διοργάνωση σεμιναρίου Μικροχειρουργικής, Χειρουργικής Χεριού, Άνω Άκρου, Περιφερικών Νεύρων και Βραχιονίου Πλέγματος,...
03-09-2025
Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ σχετικά με την αδειοδότηση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και απλή λογική
02-09-2025
Ερώτηση από την κοινοβουλευττική ομάδα Ελληνική Λύση σχετικά με την απόλυτη ανάγκη της άμεσης κατάργησης των...
28-08-2025
Αίτημα παράτασης της έναρξης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G
28-08-2025
Διαδικτυακό σεμινάριο της IFSPT- Criteria-Based Progressions in Ankle Sprain Rehabilitation
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
27-08-2025
Κήρυξη εικοσιτετράωρης Πανελλαδικής Απεργίας την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025
26-08-2025
3ος Κύκλος Διαδικτυακών Σεμιναρίων από το Ε.Τ. Καρδιοαγγειακή και Αναπνευστική Φυσικοθεραπεία – Αποκατάσταση...
20-08-2025
Έναρξη συζητήσεων για τη δημιουργία νέας Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος (Speciality Group) για την Παγκόσμια Υγεία (Global Health)
19-08-2025
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών ζητά 6% έκτακτη ενίσχυση του ορίου δαπάνης Φυσικοθεραπείας του ΕΟΠΥΥ για το...
14-08-2025
Σχετικά με τις αιτήσεις του νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ.
13-08-2025
Έρευνα από την ΠΟΑμΣΚΠ για τις προτιμήσεις των ασθενών με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας- Σημαντική θεωρείται από τους ασθενείς...
13-08-2025
Πρόσκληση μόνιμου διορισμού για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Κατάθεση αιτήσεων μέχρι τις 19-8-2025
08-08-2025
Συνάντηση αντιπροσωπείας του Κ.Δ.Σ του Π.Σ.Φ με τον διευθυντή Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
07-08-2025
Ενημέρωση για συνταγογράφηση/εκτέλεση μέσω ΣΗΣ στο ΥΠΕΘΑ
07-08-2025
Συμβάσεις Υγειονομικής Περίθαλψης
06-08-2025
Συνάντηση με τους συνεργάτες του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου
06-08-2025
Σχετικά με διαφημίσεις ταχύρρυθμων σεμιναρίων φυσικοθεραπείας - παρέμβαση του Π.Σ.Φ για την προστασία του επαγγέλματος...
Social media
Follow Us
ΠΣΦ - Twitter
ΠΣΦ channel - youtube
Φωτογραφικό αρχείο
Video
Όλα τα νέα
ΠΣΦ
Περιοδικό ΠΣΦ - Φυσκ/κα Νέα
Περιφερειακά τμήματα
Επιστημονικά τμήματα
Εκπαιδευτικά προγράματα
Είσοδος Μελών
Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
congress.psf.org.gr
Επικοινωνία
Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 34, 1ος όροφος
ΑΘΗΝΑ
→ φόρμα επικοινωνίας
→ συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις
→ έλεγχος εγκυρότητας εγγράφου
Όροι χρήσης
Πολιτική απορρήτου
Ο ιστότοπος psf.org.gr χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies.
δείτε λεπτομέρειες εδώ    αποδοχή
created by e-dinet