• Φωτογραφικό αρχείο
  • Videos
  • Αγγελίες - Θέσεις εργασίας
  • Συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις
I.Ε.Θ. Μ.Ε.Φ. Είσοδος Μελών e-Υπηρεσίες
  • Ο Σύλλογος
    • Ποιοί είμαστε
    • Ιστορικό
    • Οι Σκοποί του
    • Σύνθεση ΚΔΣ
    • Επιστημονικό Συμβούλιο
    • Περιφερειακά τμήματα
    • Νομοθεσία
  • Μέλη
    • Δικαιολογητικά - Αίτηση εγγραφής στον ΠΣΦ
    • Αίτηση εγγραφής
    • Ρύθμιση οφειλών - αίτηση
    • Είσοδος μελών
  • Εκπαίδευση - εξέλιξη
    • Πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσικοθεραπείας
    • Επιστημονικά Τμήματα
    • Ινστιτούτου Επιστημονικών Θεμάτων (Ι.Ε.Θ.)
    • Περιοδικό
    • Φυσιοθεραπευτικά Νέα
    • Εκπαιδευτικά προγράματα
    • Βιβλία
    • Συνέδρια - Ημερίδες
    • Ετήσιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
    • e-Ημερίδες - meetings Π.Σ.Φ.
    • Εγγραφή ΜΗ μελών (φοιτητές κ.λ.π.), για συμμετοχή σε e-ημερίδες του ΠΣΦ
    • Ημερίδες Περιφερειακών τμημάτων
    • Συνέδρια άλλων φορέων
    • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
  • Ενημέρωση
    • Νέα - Ανακοινώσεις
    • Ενημέρωση ΚΔΣ
    • Διεθνή Νέα
    • Συνδικαλιστικά θέματα
    • Νέα ασφαλιστικών ταμείων
    • Αποδελτίωση
    • Φυσικοθεραπεία
    • Όλα τα νέα σε λίστα
  • Φυσικοθεραπεία
    • Η φυσικοθεραπεία είναι αποτελεσματική
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - πάροχο υπηρεσιών ειδικής αγωγής
    • Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας (ΜΕΦ)
  • Αγγελίες - εργασία
    • Εργασία
    • Αγγελίες (πωλήσεις, εξοπλισμοί κ.λ.π.)
  • Προσφορές-Εκπτώσεις
    • Προσφορές - Εκπτωτικά Προγράμματα
      μελών ΠΣΦ
    • Αίτηση Υπαγωγής στο
      Εκπτωτικό Πρόγραμμα του ΠΣΦ
    • Κλείσιμο
    • Ενημέρωση
    • Όλα τα Νέα σε λίστα
    • Νέα-Ανακοινώσεις
    • Ασφαλιστικά Ταμεία
    • Συνδικαλιστικά Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Διεθνή Νέα
    • Αποδελτίωση - Ο τύπος για τον Π.Σ.Φ
    • Φοιτητικά Νέα
    • Εκπαιδευτικά Νέα
    • e-Ημερίδες - meetings
    • Εγγραφή ΜΗ μελών (φοιτητές κ.λ.π.), για συμμετοχή σε e-ημερίδες του ΠΣΦ
    • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
    • Φυσικοθεραπεία
    • Η Φυσικοθεραπεία είναι αποτελεσματική
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - μέλος Π.Σ.Φ.
    • Βρες Φυσικοθεραπευτή - πάροχο υπηρεσιών ειδικής αγωγής
    • Ο Σύλλογος
    • Τι είναι ο Π.Σ.Φ.
    • Η Ιστορία του
    • Οι Σκοποί του
    • Συλλογικά όργανα
    • Επιστημονικά Τμήματα του Π.Σ.Φ.
    • Νομοθεσία
    • Επικοινωνία
    • ΚΔΣ
    • Σύνθεση
    • Ενημέρωση ΚΔΣ
    • Μέλη
    • Δικαιολογητικά
    • Αίτηση Εγγραφής
    • Είσοδος Μελών
    • Αναζήτηση Φυσικοθεραπευτή
    • Νομοθεσία
    • Περιοδικό
    • Ξεφυλλίστε on line το περιοδικό
    • Φυσικοθεραπευτικά Νέα
    • Αποστολή εργασίας προς Δημοσίευση
    • Πολυμέσα
    • Φωτογραφίες
    • Video
    • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
    • Προσφορές-Εκπτώσεις
    • Προσφορές - Εκπτωτικά προγράμματα μελών ΠΣΦ
    • Αίτηση Υπαγωγής στο Εκπτωτικό Πρόγραμμα του ΠΣΦ
    • Περιφερειακά Τμήματα
    • Εκπαιδευτικά προγράματα
    • Αγγελίες - Θέσεις εργασίας
    • Συνήθεις Ερωτήσεις - Απαντήσεις
    • Αρχική σελίδα
    • Επικοινωνία
    Menu
Έκτακτα μέτρα πρόληψης Π.Σ.Φ. λόγω κορωνοϊού (Covid-19),ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Π.Σ.Φ, Τρίτη και Πέμπτη ΜΟΝΟ μετά από ραντεβού.
Υπόδειγμα αίτησης για ρύθμιση εξόφλησης συνδρομών προς τον Π.Σ.Φ.
  • Αρχική σελίδα › Όλα τα Νέα σε λίστα › Ενημέρωση ΚΔΣ
    Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας
    Τε, 22 Ιουν 2022 22-06-2022
    1 αρχείο
    Υπόμνημα για τα ακαδημαϊκά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των Πανεπιστημίων της χώρας

    Με απόφαση του Κ.Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, στη συνεδρίαση του υπ΄αριθμ. πραξης 15/2021 στις 11 Δεκεμβρίου 2021, συγκροτήθηκε επιτροπή Ακαδημαϊκών από το πέντε τμήματα φυσικοθεραπείας για να συντάξει και να παραδώσει έκθεση για τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας.

    Η έκθεση της επιτροπής παρουσιάζει τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας, που εναρμονίζονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (Word Physiotherapy WP) και διαμορφώνουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των Ελλήνων φυσικοθεραπευτών που αποφοιτούν από τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας.


    ΥΠΟΜΝΗΜΑ
    ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



    Στα πλαίσια του έργου της περιγραφής των ακαδημαϊκών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, σας παραθέτουμε τα παρακάτω κρίσιμα σημεία:
    1. Προϋποθέσεις εισαγωγής και αποδοχής της φοιτητικής ιδιότητας στην Ελλάδα:

    • Απαιτείται υψηλή βάση εισαγωγής των εισακτέων στα Πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσικοθεραπείας.

    Σημειώνονται, οι αναφορές της Υπουργού Παιδείας, σχετικά με «την άνευ λόγου ύπαρξη τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με εισαγωγή 5000 και 6000 μόρια ή αντίστοιχα εισαγωγή φοιτητών με πολύ χαμηλή επίδοση».

    • Σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες (εντός και εκτός Ε.Ε.), οι οποίες αποτελούν συχνό προορισμό εκπαίδευσης για τους Έλληνες, τα Πανεπιστήμια απαιτούν συγκεκριμένες επιδόσεις, προκειμένου να γίνουν δεκτοί υποψήφιοι φοιτητές στα προγράμματα σπουδών τους, συνήθως με τα παρακάτω κριτήρια:

    α) δεδομένα που προκύπτουν από τις Κρατικές Εξετάσεις Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (για τη χώρα μας, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις),
    β) συνέντευξη ή ακόμα και
    γ) εισαγωγικές εξετάσεις (σε αρκετές από τις χώρες).

    2. Αξιολόγηση και προϋποθέσεις προσόντων μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ:

    • Υψηλή ποιότητα του Ακαδημαϊκού προσωπικού που διδάσκει στα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Όσοι διδάσκουν με αυτοδύναμο διδακτικό έργο είναι υποχρεωτικά κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών, ενώ οι διδάσκοντες στα εργαστηριακά μέρη των μαθημάτων πρέπει να είναι τουλάχιστον υποψήφιοι διδάκτορες.
    • Τα μέλη ΔΕΠ, στη πλειοψηφία τους, έχουν πολυετή εμπειρία σε διδασκαλία ΠΜΣ της ημεδαπής και αλλοδαπής.
    • Η έρευνα και η διάχυσή της, είναι απόλυτα ελεγχόμενη με πολύ υψηλά διεθνή κριτήρια κάτι που προκύπτει από τις δημοσιεύσεις του διδακτικού προσωπικού σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά.

    3. Υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεις των θεσμοθετημένων Ερευνητικών Εργαστηρίων στα Τμήματα Φυσικοθεραπείας, των Ελληνικών Πανεπιστημίων

    • Δίνεται η δυνατότητα, εκτός της άρτιας και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης σε όλο το φάσμα της επιστήμης της φυσικοθεραπείας, να παράγεται υψηλού επιπέδου έρευνα με την συμμετοχή φοιτητών του 1ου, 2ου και 3ου κύκλου σπουδών. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός Πανεπιστημίων και συγκεκριμένων αναγνωρισμένων ερευνητικών κέντρων (π.χ. «Δημόκριτος») δεν υπάρχουν θεσμοθετημένα με ΦΕΚ Ερευνητικά Εργαστήρια στην Ελλάδα.
    • Η λειτουργία μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών βασίζεται σε σύγχρονο εξοπλισμό και υψηλού επιστημονικού επιπέδου πρωτόκολλα που διοργανώνονται σε συνδυασμό και συνεργασία με πολλά πανεπιστημιακά τμήματα Υγείας εντός και εκτός Ελλάδος.

    4. Όλες οι υποδομές, τα μαθήματα των Προγραμμάτων Σπουδών, το προσωπικό των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας (διδακτικό και διοικητικό) υποβάλλεται σε τακτική (εξαμηνιαία) εσωτερική αξιολόγηση από τους φοιτητές, τα αποτελέσματα της οποίας αναλύεται από την ΜΟΔΙΠ του εκάστοτε Ιδρύματος.
    Η εσωτερική αξιολόγηση είναι εξαιρετικά σημαντική και έχει βαρύνουσα σημασία στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη βελτίωση των υποδομών, των μαθημάτων, στις εξελίξεις του ακαδημαϊκού προσωπικού αλλά και στις αναθέσεις των μαθημάτων.
    Η εσωτερική αξιολόγηση πρέπει να υφίσταται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

    5. Τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων είναι υποχρεωμένα σε τακτά διαστήματα (λίγων ετών) να υποβάλλονται και σε εξωτερική αξιολόγηση από Καθηγητές της Αλλοδαπής. Η διαδικασία αυτή επίσης αφορά όλες τις υποδομές των Τμημάτων, το ερευνητικό έργο, το ακαδημαϊκό προσωπικό, τους φοιτητές, την εξωστρέφεια των Τμημάτων, την προσφορά των Τμημάτων στην κοινωνία.
    Αντίστοιχη πρακτική πρέπει να υφίσταται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

    6. Όλα τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων υποβάλλουν φάκελο πιστοποίησης του Προγράμματος Σπουδών στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) για την απόκτηση πιστοποίησης, γεγονός που εγγυάται την πληρότητα και το υψηλό επίπεδο του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων. Τα Ακαδημαϊκά Τμήματα Φυσικοθεραπείας είναι εφάμιλλα των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των πιο προηγμένων Ευρωπαϊκών και Τρίτων χωρών.
    Αντίστοιχη πρακτική πρέπει να εφαρμόζεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

    7. Τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων προκειμένου να πληρούν τα κριτήρια για αναγνώριση του πτυχίου τους σε παγκόσμιο επίπεδο και να διευκολύνεται η κινητικότητα των αποφοίτων τους, σύμφωνα με τις συστάσεις της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας, (World Physiotherapy-WP), συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμα σπουδών πάνω από 1000 ώρες κλινικού έργου (ποσοστό μεγαλύτερο από το 20% του συνόλου των πιστωτικών μονάδων –ECTS- του τετραετούς προγράμματος σπουδών) μέσω της κλινικής άσκησης και της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον, η κλινική και πρακτική εκπαίδευση των προπτυχιακών φοιτητών συμπεριλαμβάνει πλήθος κλινικών φορέων και εργαστηριακών χώρων καλύπτοντας όλο το φάσμα άσκησης της κλινικής φυσικοθεραπευτικής πρακτικής (π.χ. κλινικές νοσοκομείων, ΜΕΘ, ΜΑΦ, φορείς ΠΦΥ, πρωτοπαθούς και δευτεροπαθούς πρόληψης, καρδιο-αναπνευστικής αποκατάστασης, αθλητικής αποκατάστασης κ.λ.π.) με αναλογία εκπαιδευτών/φοιτητών μικρή, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

    8. Τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, μετά την ολοκλήρωσή τους οδηγούν σε μαθησιακά αποτελέσματα, ώστε οι απόφοιτοι να διαθέτουν υψηλό επίπεδο γνώσεων των επιστημών υγείας και πλήρη κατανόηση του γνωστικού πεδίου της Φυσικοθεραπείας. Οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ένα ευρύ φάσμα παθήσεων, δυσλειτουργιών και κακώσεων και με βάση τον κλινικό συλλογισμό και τη σύγχρονη επιστημονική τεκμηρίωση να επιλέγουν τα κατάλληλα θεραπευτικά μέσα και μεθόδους ώστε να σχεδιάζουν και να εκτελούν την ενδεδειγμένη φυσικοθεραπευτική παρέμβαση. Έχουν εξοικειωθεί με την προσέγγιση του ασθενούς, σύμφωνα με τα σύγχρονα κριτήρια βιοηθικής – δεοντολογίας και μπορούν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν την επίδραση των επιβαρυντικών παραγόντων στις διάφορες παθήσεις και δυσλειτουργίες.
    Για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι απαραίτητος χρόνος σπουδών στο ελάχιστο τα τέσσερα (4) ακαδημαϊκά έτη, όπως σε πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των άλλων χωρών.

    Ανάλυση των επιμέρους σημείων
    Υψηλής Ποιότητας Διδακτικό Προσωπικό των Προγραμμάτων Σπουδών Φυσικοθεραπείας της ημεδαπής


    Το διδακτικό προσωπικό των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας στα Ελληνικά Α.Ε.Ι. είναι μόνιμα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) και Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), όλοι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου. Επιπλέον, τα Τμήματα επικουρούνται διδακτικά από συνεργάτες Π.Δ. 407, από συνεργάτες για απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας με χρηματοδότηση από προγράμματα των ΕΛΚΕ των Πανεπιστημίων, από υποψηφίους διδάκτορες και μεταδιδακτορικούς ερευνητές. Για τη διασφάλιση της επάρκειας, του επιπέδου γνώσεων και των ικανοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού εφαρμόζονται αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες για την επιλογή, πρόσληψη, την επιμόρφωση και την περαιτέρω εξέλιξή του.

    Τα μέλη ΔΕΠ των Ακαδημαϊκών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας διδάσκουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο (τόσο στις ακαδημαϊκές μονάδες στις οποίες είναι μέλη, όσο και σε ΜΠΣ άλλων Τμημάτων Φυσικοθεραπείας και Ιατρικής καθώς και σε διατμηματικά ΠΜΣ), επιβλέπουν διδακτορικές διατριβές παρέχουν υποστήριξη σε επιστήμονες, κατόχους διδακτορικού τίτλου για διεξαγωγή μεταδιδακτορικής έρευνας σε τομείς που εμπίπτουν στα ερευνητικά ενδιαφέροντα και στα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

    Διαδικασίες και κριτήρια επιλογής/εξέλιξης διδακτικού προσωπικού


    Οι διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης των μελών του διδακτικού προσωπικού καθορίζονται από την κείμενη ελληνική νομοθεσία σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν.4009/2011, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 70 του Ν.4386/2016 και τροποποιήθηκε από το άρθρο 4 του Ν.4405/2016. Όλες οι διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ γίνονται μέσω του συστήματος ΑΠΕΛΛΑ (https://apella.minedu.gov.gr/).

    Καταρτίζονται μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών με ταξινόμηση ανά γνωστικό αντικείμενο από τη Συνέλευση του Τμήματος και την Κοσμητεία, εγκρίνονται από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου και επικαιροποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα μέλη του εκλεκτορικού σώματος προκύπτουν από αυτά τα μητρώα και κατόπιν διαδικασιών εκλέγουν αξιοκρατικά, μέλη ΔΕΠ με αξιόλογα προσόντα και υψηλό ερευνητικό έργο. Για την επιλογή νέων μελών ΔΕΠ (προκήρυξη νέων θέσεων) αξιολογείται το Επιστημονικό/Ερευνητικό Έργο, η Επαγγελματική Εμπειρία, η Διδακτική εμπειρία και η εν γένει ικανότητα των υποψηφίων από το σύνολο των λοιπών προσόντων τους.

    Διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού προσωπικού


    Για τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού προσωπικού πραγματοποιείται συνεχής επιμόρφωση, συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια, σεμινάρια, ημερίδες, συμπόσια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, γίνονται διαπανεπιστημιακές ανταλλαγές και σε εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης. Για τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού έργου, όλοι οι διδάσκοντες αξιολογούνται από τους φοιτητές και τα αποτελέσματα μέσω της ΜΟΔΙΠ των Ιδρυμάτων, κοινοποιούνται στον εκάστοτε Πρόεδρο του Τμήματος και αναλύονται από την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ) του Τμήματος. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης λαμβάνονται υπόψη τόσο για την πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ όσο και για την εξέλιξη του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού.

    Εμπλοκή των Φοιτητών στην Έρευνα


    Η ερευνητική δραστηριότητα των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας συνδέεται με την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς οι διδάσκοντες επικαιροποιούν το περιεχόμενο των μαθημάτων και το υποστηρικτικό υλικό με νεότερα ερευνητικά ευρήματα και τις εξελίξεις της επιστήμης. Επιπλέον, ενημερώνουν τους φοιτητές για τα ερευνητικά έργα που υλοποιούνται στα Ακαδημαϊκά Τμήματα με στόχο την εμπλοκή τους στην έρευνα, δίνοντας κίνητρα για συμμετοχή και οργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και λοιπών επιστημονικών εκδηλώσεων.

    Στα μαθήματα του ΠΠΣ και του ΠΜΣ προσκαλούνται ομιλητές, επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους στα γνωστικά πεδία που θεραπεύει η Φυσικοθεραπεία.

    Οι φοιτητές των ΠΠΣ εμπλέκονται στην έρευνα με την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας υπό την καθοδήγηση μέλους ΔΕΠ. Επιπλέον, συνεργάζονται με μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, γεγονός που ενισχύει την αποκτηθείσα γνώση τους. Επιπλέον, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων, δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να χρησιμοποιούν σύγχρονο εργαστηριακό ερευνητικό εξοπλισμό εμβαθύνοντας ουσιαστικά στα επιμέρους αντικείμενα και αποκτώντας δεξιότητες. Τέλος, η εμβάθυνση στην έρευνα μέσω της διδασκαλίας, συνεχίζεται με την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών σε κλινικούς φορείς, κέντρα αποκατάστασης και σε ιδιωτικά εργαστήρια Φυσικοθεραπείας (ενταγμένα στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας), στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (μέσω του προγράμματος κινητικότητας ERASMUS+).
     

    Έλεγχος και ετήσια εσωτερική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών


    Η κατάρτιση των Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) Φυσικοθεραπείας γίνεται από Επιτροπές μελών ΔΕΠ ειδικότητας Φυσικοθεραπείας (συνήθως Καθηγητές α’ βαθμίδας και Αναπληρωτές Καθηγητές) εγκρίνονται από τις Συνελεύσεις των Τμημάτων και κατόπιν τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων. Σε τακτικά χρονικά διαστήματα γίνονται αναμόρφωσης των ΠΠΣ σε επιταγή των επιστημονικών εξελίξεων και της σύγχρονης κλινικής φυσικοθεραπευτικής πρακτικής και λαμβάνοντας υπόψιν τις ετήσιες Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των Ομάδων Εσωτερικής Αξιολόγησης κάθε Ακαδημαϊκής Μονάδας (ΟΜΕΑ), σχετικά με το περιεχόμενο του ΠΠΣ, όπως αυτό απεικονίζεται από τις αξιολογήσεις των φοιτητών, των πρώτων αποφοίτων του Τμήματος και φορέων πρακτικής άσκησης.

    Περιοδική Εξωτερική Αξιολόγηση και Πιστοποίηση των ΠΠΣ
    Τα ΠΠΣ των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας Αξιολογούνται από Επιτροπές Εξωτερικών Αξιολογητών για την παρεχόμενη ποιότητα των σπουδών, τις υποδομές, το διδακτικό, ερευνητικό προσωπικό, τις ερευνητικές υποδομές, τις υποδομές στήριξης της φοιτητικής κοινότητας έτσι ώστε, βελτιώνεται η θέση τους και να γίνονται ανταγωνιστικά στο Διεθνή χώρο.
    Θεσμοθετημένα Ερευνητικά Εργαστήρια
    Στους φοιτητές του 1ου, 2ου, και 3ου κύκλου σπουδών (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί), δίνεται η δυνατότητας παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και εμπλοκής τους στην έρευνα, μέσω των θεσμοθετημένων ερευνητικών εργαστηρίων που διαθέτει κάθε Τμήμα Φυσικοθεραπείας της χώρας. Τα Ερευνητικά Εργαστήρια διαθέτουν πλούσιο, υποδειγματικό, τεχνολογικά σύγχρονο και σε ορισμένες περιπτώσεις μοναδικό στον Βαλκανικό χώρο, εργαστηριακό εξοπλισμό που είναι διαθέσιμος στα ΠΠΣ, ΜΠΣ και στους υποψηφίους διδάκτορες.

    Πρακτική άσκηση των φοιτητών των Πανεπιστημιακών τμημάτων


    Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών σε Δημόσια και Ιδιωτικά Νοσηλευτικά Ιδρύματα περιλαμβάνει: Φυσικοθεραπευτική Αξιολόγηση στα διάφορα στάδια αντιμετώπισης Νευρολογικών, Πνευμονολογικών, Νευροχειρουργικών, Καρδιοχειρουργικών, Θωρακοχειρουργικών, Παθολογικών, Ρευματολογικών ασθενών, ασθενών τρίτης ηλικίας και παιδιών, αλλά και ασθενών που νοσηλεύονται (μετά από Ορθοπεδικό Χειρουργείο ή τραυματισμό ή) σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ή Ειδική Μονάδα Μεταμόσχευσης (π.χ. Οργάνων, Μυελού των Οστών κλπ).

    • Τήρηση του ιατρικού φακέλου και καταγραφή της πορείας αποκατάστασης
    •  Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων αποκατάστασης και διαρκής επαναπροσδιορισμός των στόχων τους

    Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν ένα περιστατικό και να το παρουσιάσουν μετά την ολοκλήρωση της ΠΑ. Μέσω κριτικής σκέψης οι φοιτητές καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους αναφορικά με τις θεραπευτικές παρεμβάσεις, που επέλεξαν και την επίτευξη ή μη των στόχων τους. Η δοκιμασία αυτή συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ της θεραπευτικής ομάδας, στην κωδικοποιημένη παρουσίαση του ιατρικού ιστορικού αλλά και στην ενίσχυση δεξιοτήτων του νου, όπως είναι η οργάνωση της σκέψης και η επίλυση προβλημάτων.

    Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα κληθούν να επιλέξουν ένα περιστατικό και να το παρουσιάσουν μετά την ολοκλήρωση της ΠΑ. Μέσω της διαδικασίας δημιουργίας της παρουσίασης οι φοιτητές για μία ακόμα φορά θα κληθούν να οργανώσουν και ν’ αναπαραστήσουν όλη την πορεία του ασθενούς από το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης και το σχεδιασμό του πλάνου θεραπείας έως και την ολοκλήρωση της παρέμβασης. Μέσω κριτικής σκέψης οι φοιτητές θα κληθούν να σχολιάσουν τις επιλογές τους αναφορικά με τις θεραπευτικές παρεμβάσεις, που επέλεξαν και την επίτευξη ή μη των στόχων τους. Η δοκιμασία αυτή θα συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ της θεραπευτικής ομάδας, στην κωδικοποιημένη παρουσίαση του ιατρικού ιστορικού αλλά και στην ενίσχυση δεξιοτήτων του νου, όπως είναι η οργάνωση της σκέψης και η επίλυση προβλημάτων.

    Σύστημα διασφάλισης ποιότητας –Σύστημα μέτρησης αποδοτικότητας


    Η ποιότητα διασφαλίζεται από την συνεχή παρακολούθηση εκ μέρους της επιτροπής πρακτικής άσκησης, από την εποπτεία των εκπαιδευτικών, των υπεύθυνων–εποπτών του φορέα απασχόλησης και από την συμπλήρωση της έκθεσης πεπραγμένων του φοιτητή, στην οποία αναφέρονται τα περιστατικά αλλά και οι φυσικοθεραπευτικές παρεμβάσεις στις οποίες εκπαιδεύτηκε ο φοιτητής, οι μέθοδοι και τεχνικές που εφάρμοσε κατά τη διάρκεια της πρακτικής του άσκησης. Στους φοιτητές καθίσταται σαφές ότι οφείλουν να παραμείνουν για όλο το 4μηνο της πρακτικής τους άσκησης στον φορέα που επέλεξαν, τηρώντας το ωράριο εργασίας και να επιδείξουν την πρέπουσα υπευθυνότητα, επιμέλεια και ζήλο στην άσκηση καθηκόντων που τους ανατέθηκαν. Επίσης, ενημερώνονται για τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τον επόπτη καθηγητή και την επιστημονικά υπεύθυνη του τμήματος φυσικοθεραπείας στην περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα που αφορά δυσλειτουργία ή παρεξήγηση σε θέματα συμπεριφοράς. Ενημερώνονται από την επιστημονικά υπεύθυνη του τμήματος ότι οφείλουν η συμπεριφορά τους απέναντι στους ασθενείς να είναι υποδειγματική.

    Η συνεχής επικοινωνία των επιστημονικά υπευθύνων με τους υπεύθυνους-επόπτες των φορέων απασχόλησης έχει ως στόχο να διαπιστώνεται αν οι φοιτητές ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του επιβλέποντος φυσικοθεραπευτή στην εφαρμογή του θεραπευτικού προγράμματος των ασθενών, αν συζητούν διεξοδικά τις επιστημονικές τους ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους και αν τεκμηριώνουν με επιστημονικό τρόπο τις εκάστοτε πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν σχετικά με τα θεραπευτικά σχήματα. Επίσης, αν συμμετέχουν στις ομάδες εργασίες και πόσο συχνά σε αυτές, οι οποίες πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στους ανωτέρω φορείς με τη συμμετοχή όλων των επιστημονικών ειδικοτήτων και οι οποίες αποτελούν σημαντική εμπειρία για το φοιτητή. Επιπλέον, για τους φοιτητές στο τέλος της πρακτικής τους με τα κλινικά περιστατικά που παρουσιάζουν, υπάρχει και αμφίδρομος τόπος ελέγχου της άσκησή τους.

    Συνδυαστικά, η ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, τα σύγχρονα με την εξέλιξη της επιστήμης Προγράμματα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών, οι εγκαταστάσεις των Ακαδημαϊκών Τμημάτων στους χώρους των campus των Ελληνικών Πανεπιστημίων και οι πολλαπλές υπηρεσίες υποστήριξης των Πανεπιστημίων στα Τμήματα, ο σύγχρονος ερευνητικός εξοπλισμός, διαθέσιμος προς χρήση (δια διδασκαλία και έρευνα) στους φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών των Τμημάτων, καρποφορεί το βέλτιστο μαθησιακό αποτέλεσμα. Έτσι, το επίπεδο ζήτησης των προσόντων των αποφοίτων των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών ΑΕΙ, θεωρείται πολύ υψηλό και οι απόφοιτοι καταλαμβάνουν εύκολα θέσεις εργασίας στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

    Το παρόν κείμενο υπομνήματος αποτελεί την εισήγηση της επιτροπής (ομάδα Ακαδημαϊκών από τα πέντε τμήματα φυσικοθεραπείας) που συγκροτήθηκε με απόφαση του Κ.Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών στη συνεδρίαση του υπ΄αριθμ. πραξης 15/2021 στις 11 Δεκεμβρίου 2021 και παρουσιάζει τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας, που διαμορφώνουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των Ελλήνων φυσικοθεραπευτών, που εναρμονίζονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (Word Physiotherapy WP).

    Επιστροφή
    Σχετικά αρχεία
    Υπόμνημα για τα ακαδημαϊκά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των Πανεπιστημίων της χώρας
    Κλείσιμο
  • Στην ίδια κατηγορία
    Πέμπτη, 07 Αυγ 2025 Συμβάσεις Υγειονομικής Περίθαλψης
    Τρίτη, 10 Ιουν 2025 Σχετικά με Παράταση στην υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους οικονομικούς...
    Τρίτη, 28 Ιαν 2025 Συγχαρητήρια Επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ)
    Πέμπτη, 21 Μαρ 2024 Σχετικά με την αποζημίωση υποβολών με χειρόγραφα παραστατικά ΤΠΥ
    Πέμπτη, 14 Δεκ 2023 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Για την Πρόσληψη στον Πανελλήνιο Σύλλογο Φυσικοθεραπευτών...
    Πέμπτη, 14 Δεκ 2023 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ: Για την Πρόσληψη στον Πανελλήνιο Σύλλογο Φυσικοθεραπευτών...
    Δευτέρα, 16 Οκτ 2023 Σε απεργία οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ φυσικοθεραπευτές την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:...
    Τρίτη, 12 Σεπ 2023 Έναρξη κινητοποιήσεων, ενάντια στα ληστρικά μέτρα claw back & rebate, στα πλαίσια εφαρμογής της απόφασης...
    Πέμπτη, 31 Αυγ 2023 Συνάντηση με το Γ.Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Kαταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου...
    Παρασκευή, 25 Αυγ 2023 Συνάντηση αντιπροσωπείας του Κ.Δ.Σ του Π.Σ.Φ με την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη
    Δευτέρα, 17 Ιουλ 2023 Επιστολή Π.Σ.Φ. προς τους ιδιωτικούς φορείς παροχής συνεχιζόμενης εκπαίδευσης σε...
    Δευτέρα, 26 Ιουν 2023 Επίσκεψη του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα του Π.Σ.Φ στα Νοσοκομεία της Πάτρας
    Δευτέρα, 26 Ιουν 2023 Εντάσσονται και οι φυσικοθεραπευτές του προγράμματος 4000 για την υγεία της ΔΥΠΑ (ΟΑΕΔ) στους...
    Τετάρτη, 24 Μαϊ 2023 Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ "Νοσοκομειακή Κατ’ Οίκον Νοσηλεία και Φροντίδα Υγείας", στην οποία...
    Πρόσφατα Νέα
    Πέμπτη, 18 Σεπ 2025 Ημερίδα διοργανώνει το Περιφερειακό Τμήμα Χανίων - Ρεθύμνου του Π.Σ.Φ με θέμα: «Όταν το σώπα...
    Τρίτη, 16 Σεπ 2025 Πρόσκληση για την κάλυψη τριών (3) θέσεων Φυσικοθεραπευτών για το Κ.Υ.Α.Α. Κερατέας...
    Δευτέρα, 15 Σεπ 2025 Ανανεωμένες οδηγίες για την έκδοση τιμολογίου (B2G) προς τον ΕΟΠΥΥ μέσω του B2Gtimologio της ΑΑΔΕ...
    Παρασκευή, 12 Σεπ 2025 Έναρξη νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ
    Πέμπτη, 11 Σεπ 2025 Έναρξη 9ου Κύκλου του Προγράμματος Εκπαίδευσης στο Βελονισμό για Φυσικοθεραπευτές...
    Τετάρτη, 10 Σεπ 2025 Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος - Ιούλιος 2025 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
    Δευτέρα, 08 Σεπ 2025 8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση
    Δευτέρα, 08 Σεπ 2025 8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση - Βίντεο για τα μέσα...
    Πέμπτη, 04 Σεπ 2025 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους- Συμμετοχή υπαλλήλου σε Ιδιωτική...
    Πέμπτη, 04 Σεπ 2025 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μίας (1) θέσης Επιστημονικού Διευθυντή και επτά (7) θέσεων...
    Τετάρτη, 03 Σεπ 2025 Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ σχετικά με την αδειοδότηση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και απλή...
    Τετάρτη, 03 Σεπ 2025 Διοργάνωση σεμιναρίου Μικροχειρουργικής, Χειρουργικής Χεριού, Άνω Άκρου, Περιφερικών...
    Τρίτη, 02 Σεπ 2025 Ερώτηση από την κοινοβουλευττική ομάδα Ελληνική Λύση σχετικά με την απόλυτη ανάγκη της...
    Πέμπτη, 28 Αυγ 2025 Αίτημα παράτασης της έναρξης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G
Πρόσφατα
18-09-2025
Ημερίδα διοργανώνει το Περιφερειακό Τμήμα Χανίων - Ρεθύμνου του Π.Σ.Φ με θέμα: «Όταν το σώπα μιλάει για την ψυχή....
16-09-2025
Πρόσκληση για την κάλυψη τριών (3) θέσεων Φυσικοθεραπευτών για το Κ.Υ.Α.Α. Κερατέας «Κ.ΠΡΙΦΤΗΣ»
15-09-2025
Ανανεωμένες οδηγίες για την έκδοση τιμολογίου (B2G) προς τον ΕΟΠΥΥ μέσω του B2Gtimologio της ΑΑΔΕ (προστέθηκαν έκδοση...
12-09-2025
Έναρξη νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ
11-09-2025
Έναρξη 9ου Κύκλου του Προγράμματος Εκπαίδευσης στο Βελονισμό για Φυσικοθεραπευτές και Ιατρούς για το ακαδημαϊκό έτος...
10-09-2025
Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος - Ιούλιος 2025 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
08-09-2025
8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση - Βίντεο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
08-09-2025
8 Σεπτεμβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας 2025 – Υγιής Γήρανση
04-09-2025
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μίας (1) θέσης Επιστημονικού Διευθυντή και επτά (7) θέσεων μελών της Συντακτικής...
04-09-2025
Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους- Συμμετοχή υπαλλήλου σε Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε.)
03-09-2025
Διοργάνωση σεμιναρίου Μικροχειρουργικής, Χειρουργικής Χεριού, Άνω Άκρου, Περιφερικών Νεύρων και Βραχιονίου Πλέγματος,...
03-09-2025
Ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ σχετικά με την αδειοδότηση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και απλή λογική
02-09-2025
Ερώτηση από την κοινοβουλευττική ομάδα Ελληνική Λύση σχετικά με την απόλυτη ανάγκη της άμεσης κατάργησης των...
28-08-2025
Αίτημα παράτασης της έναρξης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G
28-08-2025
Διαδικτυακό σεμινάριο της IFSPT- Criteria-Based Progressions in Ankle Sprain Rehabilitation
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
28-08-2025
Πρόσκληση για υποστήριξη ερευνητικής εργασίας
27-08-2025
Κήρυξη εικοσιτετράωρης Πανελλαδικής Απεργίας την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025
26-08-2025
3ος Κύκλος Διαδικτυακών Σεμιναρίων από το Ε.Τ. Καρδιοαγγειακή και Αναπνευστική Φυσικοθεραπεία – Αποκατάσταση...
20-08-2025
Έναρξη συζητήσεων για τη δημιουργία νέας Ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος (Speciality Group) για την Παγκόσμια Υγεία (Global Health)
19-08-2025
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών ζητά 6% έκτακτη ενίσχυση του ορίου δαπάνης Φυσικοθεραπείας του ΕΟΠΥΥ για το...
14-08-2025
Σχετικά με τις αιτήσεις του νέου κύκλου σπουδών- ΑΘΗΝΑ (2025-2027) MANUAL THERAPY του Π.Σ.Φ.
13-08-2025
Έρευνα από την ΠΟΑμΣΚΠ για τις προτιμήσεις των ασθενών με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας- Σημαντική θεωρείται από τους ασθενείς...
13-08-2025
Πρόσκληση μόνιμου διορισμού για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Κατάθεση αιτήσεων μέχρι τις 19-8-2025
08-08-2025
Συνάντηση αντιπροσωπείας του Κ.Δ.Σ του Π.Σ.Φ με τον διευθυντή Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας
07-08-2025
Ενημέρωση για συνταγογράφηση/εκτέλεση μέσω ΣΗΣ στο ΥΠΕΘΑ
07-08-2025
Συμβάσεις Υγειονομικής Περίθαλψης
06-08-2025
Συνάντηση με τους συνεργάτες του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου
06-08-2025
Σχετικά με διαφημίσεις ταχύρρυθμων σεμιναρίων φυσικοθεραπείας - παρέμβαση του Π.Σ.Φ για την προστασία του επαγγέλματος...
Social media
Follow Us
ΠΣΦ - Twitter
ΠΣΦ channel - youtube
Φωτογραφικό αρχείο
Video
Όλα τα νέα
ΠΣΦ
Περιοδικό ΠΣΦ - Φυσκ/κα Νέα
Περιφερειακά τμήματα
Επιστημονικά τμήματα
Εκπαιδευτικά προγράματα
Είσοδος Μελών
Ημερολόγιο Εκδηλώσεων - Ημερίδων
Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
congress.psf.org.gr
Επικοινωνία
Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 34, 1ος όροφος
ΑΘΗΝΑ
→ φόρμα επικοινωνίας
→ συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις
→ έλεγχος εγκυρότητας εγγράφου
Όροι χρήσης
Πολιτική απορρήτου
Ο ιστότοπος psf.org.gr χρησιμοποιεί cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με την χρήση των cookies.
δείτε λεπτομέρειες εδώ    αποδοχή
created by e-dinet