Με απόφαση του Κ.Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών, στη συνεδρίαση του υπ΄αριθμ. πραξης 15/2021 στις 11 Δεκεμβρίου 2021, συγκροτήθηκε επιτροπή Ακαδημαϊκών από το πέντε τμήματα φυσικοθεραπείας για να συντάξει και να παραδώσει έκθεση για τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας.
Η έκθεση της επιτροπής παρουσιάζει τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας, που εναρμονίζονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (Word Physiotherapy WP) και διαμορφώνουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των Ελλήνων φυσικοθεραπευτών που αποφοιτούν από τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Στα πλαίσια του έργου της περιγραφής των ακαδημαϊκών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, σας παραθέτουμε τα παρακάτω κρίσιμα σημεία:
1. Προϋποθέσεις εισαγωγής και αποδοχής της φοιτητικής ιδιότητας στην Ελλάδα:
Σημειώνονται, οι αναφορές της Υπουργού Παιδείας, σχετικά με «την άνευ λόγου ύπαρξη τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με εισαγωγή 5000 και 6000 μόρια ή αντίστοιχα εισαγωγή φοιτητών με πολύ χαμηλή επίδοση».
α) δεδομένα που προκύπτουν από τις Κρατικές Εξετάσεις Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (για τη χώρα μας, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις),
β) συνέντευξη ή ακόμα και
γ) εισαγωγικές εξετάσεις (σε αρκετές από τις χώρες).
2. Αξιολόγηση και προϋποθέσεις προσόντων μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ:
3. Υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεις των θεσμοθετημένων Ερευνητικών Εργαστηρίων στα Τμήματα Φυσικοθεραπείας, των Ελληνικών Πανεπιστημίων
4. Όλες οι υποδομές, τα μαθήματα των Προγραμμάτων Σπουδών, το προσωπικό των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας (διδακτικό και διοικητικό) υποβάλλεται σε τακτική (εξαμηνιαία) εσωτερική αξιολόγηση από τους φοιτητές, τα αποτελέσματα της οποίας αναλύεται από την ΜΟΔΙΠ του εκάστοτε Ιδρύματος.
Η εσωτερική αξιολόγηση είναι εξαιρετικά σημαντική και έχει βαρύνουσα σημασία στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη βελτίωση των υποδομών, των μαθημάτων, στις εξελίξεις του ακαδημαϊκού προσωπικού αλλά και στις αναθέσεις των μαθημάτων.
Η εσωτερική αξιολόγηση πρέπει να υφίσταται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
5. Τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων είναι υποχρεωμένα σε τακτά διαστήματα (λίγων ετών) να υποβάλλονται και σε εξωτερική αξιολόγηση από Καθηγητές της Αλλοδαπής. Η διαδικασία αυτή επίσης αφορά όλες τις υποδομές των Τμημάτων, το ερευνητικό έργο, το ακαδημαϊκό προσωπικό, τους φοιτητές, την εξωστρέφεια των Τμημάτων, την προσφορά των Τμημάτων στην κοινωνία.
Αντίστοιχη πρακτική πρέπει να υφίσταται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
6. Όλα τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων υποβάλλουν φάκελο πιστοποίησης του Προγράμματος Σπουδών στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) για την απόκτηση πιστοποίησης, γεγονός που εγγυάται την πληρότητα και το υψηλό επίπεδο του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων. Τα Ακαδημαϊκά Τμήματα Φυσικοθεραπείας είναι εφάμιλλα των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των πιο προηγμένων Ευρωπαϊκών και Τρίτων χωρών.
Αντίστοιχη πρακτική πρέπει να εφαρμόζεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.
7. Τα Τμήματα Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών Πανεπιστημίων προκειμένου να πληρούν τα κριτήρια για αναγνώριση του πτυχίου τους σε παγκόσμιο επίπεδο και να διευκολύνεται η κινητικότητα των αποφοίτων τους, σύμφωνα με τις συστάσεις της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας, (World Physiotherapy-WP), συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμα σπουδών πάνω από 1000 ώρες κλινικού έργου (ποσοστό μεγαλύτερο από το 20% του συνόλου των πιστωτικών μονάδων –ECTS- του τετραετούς προγράμματος σπουδών) μέσω της κλινικής άσκησης και της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον, η κλινική και πρακτική εκπαίδευση των προπτυχιακών φοιτητών συμπεριλαμβάνει πλήθος κλινικών φορέων και εργαστηριακών χώρων καλύπτοντας όλο το φάσμα άσκησης της κλινικής φυσικοθεραπευτικής πρακτικής (π.χ. κλινικές νοσοκομείων, ΜΕΘ, ΜΑΦ, φορείς ΠΦΥ, πρωτοπαθούς και δευτεροπαθούς πρόληψης, καρδιο-αναπνευστικής αποκατάστασης, αθλητικής αποκατάστασης κ.λ.π.) με αναλογία εκπαιδευτών/φοιτητών μικρή, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
8. Τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας, με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, μετά την ολοκλήρωσή τους οδηγούν σε μαθησιακά αποτελέσματα, ώστε οι απόφοιτοι να διαθέτουν υψηλό επίπεδο γνώσεων των επιστημών υγείας και πλήρη κατανόηση του γνωστικού πεδίου της Φυσικοθεραπείας. Οι απόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν ένα ευρύ φάσμα παθήσεων, δυσλειτουργιών και κακώσεων και με βάση τον κλινικό συλλογισμό και τη σύγχρονη επιστημονική τεκμηρίωση να επιλέγουν τα κατάλληλα θεραπευτικά μέσα και μεθόδους ώστε να σχεδιάζουν και να εκτελούν την ενδεδειγμένη φυσικοθεραπευτική παρέμβαση. Έχουν εξοικειωθεί με την προσέγγιση του ασθενούς, σύμφωνα με τα σύγχρονα κριτήρια βιοηθικής – δεοντολογίας και μπορούν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν την επίδραση των επιβαρυντικών παραγόντων στις διάφορες παθήσεις και δυσλειτουργίες.
Για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι απαραίτητος χρόνος σπουδών στο ελάχιστο τα τέσσερα (4) ακαδημαϊκά έτη, όπως σε πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των άλλων χωρών.
Ανάλυση των επιμέρους σημείων
Υψηλής Ποιότητας Διδακτικό Προσωπικό των Προγραμμάτων Σπουδών Φυσικοθεραπείας της ημεδαπής
Το διδακτικό προσωπικό των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας στα Ελληνικά Α.Ε.Ι. είναι μόνιμα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) και Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), όλοι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου. Επιπλέον, τα Τμήματα επικουρούνται διδακτικά από συνεργάτες Π.Δ. 407, από συνεργάτες για απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας με χρηματοδότηση από προγράμματα των ΕΛΚΕ των Πανεπιστημίων, από υποψηφίους διδάκτορες και μεταδιδακτορικούς ερευνητές. Για τη διασφάλιση της επάρκειας, του επιπέδου γνώσεων και των ικανοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού εφαρμόζονται αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες για την επιλογή, πρόσληψη, την επιμόρφωση και την περαιτέρω εξέλιξή του.
Τα μέλη ΔΕΠ των Ακαδημαϊκών Τμημάτων Φυσικοθεραπείας διδάσκουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο (τόσο στις ακαδημαϊκές μονάδες στις οποίες είναι μέλη, όσο και σε ΜΠΣ άλλων Τμημάτων Φυσικοθεραπείας και Ιατρικής καθώς και σε διατμηματικά ΠΜΣ), επιβλέπουν διδακτορικές διατριβές παρέχουν υποστήριξη σε επιστήμονες, κατόχους διδακτορικού τίτλου για διεξαγωγή μεταδιδακτορικής έρευνας σε τομείς που εμπίπτουν στα ερευνητικά ενδιαφέροντα και στα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Διαδικασίες και κριτήρια επιλογής/εξέλιξης διδακτικού προσωπικού
Οι διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης των μελών του διδακτικού προσωπικού καθορίζονται από την κείμενη ελληνική νομοθεσία σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν.4009/2011, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 70 του Ν.4386/2016 και τροποποιήθηκε από το άρθρο 4 του Ν.4405/2016. Όλες οι διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ γίνονται μέσω του συστήματος ΑΠΕΛΛΑ (https://apella.minedu.gov.gr/).
Καταρτίζονται μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών με ταξινόμηση ανά γνωστικό αντικείμενο από τη Συνέλευση του Τμήματος και την Κοσμητεία, εγκρίνονται από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου και επικαιροποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα μέλη του εκλεκτορικού σώματος προκύπτουν από αυτά τα μητρώα και κατόπιν διαδικασιών εκλέγουν αξιοκρατικά, μέλη ΔΕΠ με αξιόλογα προσόντα και υψηλό ερευνητικό έργο. Για την επιλογή νέων μελών ΔΕΠ (προκήρυξη νέων θέσεων) αξιολογείται το Επιστημονικό/Ερευνητικό Έργο, η Επαγγελματική Εμπειρία, η Διδακτική εμπειρία και η εν γένει ικανότητα των υποψηφίων από το σύνολο των λοιπών προσόντων τους.
Διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού προσωπικού
Για τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού προσωπικού πραγματοποιείται συνεχής επιμόρφωση, συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια, σεμινάρια, ημερίδες, συμπόσια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, γίνονται διαπανεπιστημιακές ανταλλαγές και σε εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης. Για τη διασφάλιση της ποιότητας του διδακτικού έργου, όλοι οι διδάσκοντες αξιολογούνται από τους φοιτητές και τα αποτελέσματα μέσω της ΜΟΔΙΠ των Ιδρυμάτων, κοινοποιούνται στον εκάστοτε Πρόεδρο του Τμήματος και αναλύονται από την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ) του Τμήματος. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης λαμβάνονται υπόψη τόσο για την πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ όσο και για την εξέλιξη του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού.
Εμπλοκή των Φοιτητών στην Έρευνα
Η ερευνητική δραστηριότητα των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας συνδέεται με την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς οι διδάσκοντες επικαιροποιούν το περιεχόμενο των μαθημάτων και το υποστηρικτικό υλικό με νεότερα ερευνητικά ευρήματα και τις εξελίξεις της επιστήμης. Επιπλέον, ενημερώνουν τους φοιτητές για τα ερευνητικά έργα που υλοποιούνται στα Ακαδημαϊκά Τμήματα με στόχο την εμπλοκή τους στην έρευνα, δίνοντας κίνητρα για συμμετοχή και οργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και λοιπών επιστημονικών εκδηλώσεων.
Στα μαθήματα του ΠΠΣ και του ΠΜΣ προσκαλούνται ομιλητές, επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους στα γνωστικά πεδία που θεραπεύει η Φυσικοθεραπεία.
Οι φοιτητές των ΠΠΣ εμπλέκονται στην έρευνα με την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας υπό την καθοδήγηση μέλους ΔΕΠ. Επιπλέον, συνεργάζονται με μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, γεγονός που ενισχύει την αποκτηθείσα γνώση τους. Επιπλέον, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων, δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να χρησιμοποιούν σύγχρονο εργαστηριακό ερευνητικό εξοπλισμό εμβαθύνοντας ουσιαστικά στα επιμέρους αντικείμενα και αποκτώντας δεξιότητες. Τέλος, η εμβάθυνση στην έρευνα μέσω της διδασκαλίας, συνεχίζεται με την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών σε κλινικούς φορείς, κέντρα αποκατάστασης και σε ιδιωτικά εργαστήρια Φυσικοθεραπείας (ενταγμένα στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας), στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (μέσω του προγράμματος κινητικότητας ERASMUS+).
Έλεγχος και ετήσια εσωτερική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών
Η κατάρτιση των Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών (ΠΠΣ) Φυσικοθεραπείας γίνεται από Επιτροπές μελών ΔΕΠ ειδικότητας Φυσικοθεραπείας (συνήθως Καθηγητές α’ βαθμίδας και Αναπληρωτές Καθηγητές) εγκρίνονται από τις Συνελεύσεις των Τμημάτων και κατόπιν τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων. Σε τακτικά χρονικά διαστήματα γίνονται αναμόρφωσης των ΠΠΣ σε επιταγή των επιστημονικών εξελίξεων και της σύγχρονης κλινικής φυσικοθεραπευτικής πρακτικής και λαμβάνοντας υπόψιν τις ετήσιες Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των Ομάδων Εσωτερικής Αξιολόγησης κάθε Ακαδημαϊκής Μονάδας (ΟΜΕΑ), σχετικά με το περιεχόμενο του ΠΠΣ, όπως αυτό απεικονίζεται από τις αξιολογήσεις των φοιτητών, των πρώτων αποφοίτων του Τμήματος και φορέων πρακτικής άσκησης.
Περιοδική Εξωτερική Αξιολόγηση και Πιστοποίηση των ΠΠΣ
Τα ΠΠΣ των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας Αξιολογούνται από Επιτροπές Εξωτερικών Αξιολογητών για την παρεχόμενη ποιότητα των σπουδών, τις υποδομές, το διδακτικό, ερευνητικό προσωπικό, τις ερευνητικές υποδομές, τις υποδομές στήριξης της φοιτητικής κοινότητας έτσι ώστε, βελτιώνεται η θέση τους και να γίνονται ανταγωνιστικά στο Διεθνή χώρο.
Θεσμοθετημένα Ερευνητικά Εργαστήρια
Στους φοιτητές του 1ου, 2ου, και 3ου κύκλου σπουδών (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί), δίνεται η δυνατότητας παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και εμπλοκής τους στην έρευνα, μέσω των θεσμοθετημένων ερευνητικών εργαστηρίων που διαθέτει κάθε Τμήμα Φυσικοθεραπείας της χώρας. Τα Ερευνητικά Εργαστήρια διαθέτουν πλούσιο, υποδειγματικό, τεχνολογικά σύγχρονο και σε ορισμένες περιπτώσεις μοναδικό στον Βαλκανικό χώρο, εργαστηριακό εξοπλισμό που είναι διαθέσιμος στα ΠΠΣ, ΜΠΣ και στους υποψηφίους διδάκτορες.
Πρακτική άσκηση των φοιτητών των Πανεπιστημιακών τμημάτων
Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών σε Δημόσια και Ιδιωτικά Νοσηλευτικά Ιδρύματα περιλαμβάνει: Φυσικοθεραπευτική Αξιολόγηση στα διάφορα στάδια αντιμετώπισης Νευρολογικών, Πνευμονολογικών, Νευροχειρουργικών, Καρδιοχειρουργικών, Θωρακοχειρουργικών, Παθολογικών, Ρευματολογικών ασθενών, ασθενών τρίτης ηλικίας και παιδιών, αλλά και ασθενών που νοσηλεύονται (μετά από Ορθοπεδικό Χειρουργείο ή τραυματισμό ή) σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ή Ειδική Μονάδα Μεταμόσχευσης (π.χ. Οργάνων, Μυελού των Οστών κλπ).
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν ένα περιστατικό και να το παρουσιάσουν μετά την ολοκλήρωση της ΠΑ. Μέσω κριτικής σκέψης οι φοιτητές καλούνται να σχολιάσουν τις επιλογές τους αναφορικά με τις θεραπευτικές παρεμβάσεις, που επέλεξαν και την επίτευξη ή μη των στόχων τους. Η δοκιμασία αυτή συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ της θεραπευτικής ομάδας, στην κωδικοποιημένη παρουσίαση του ιατρικού ιστορικού αλλά και στην ενίσχυση δεξιοτήτων του νου, όπως είναι η οργάνωση της σκέψης και η επίλυση προβλημάτων.
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα κληθούν να επιλέξουν ένα περιστατικό και να το παρουσιάσουν μετά την ολοκλήρωση της ΠΑ. Μέσω της διαδικασίας δημιουργίας της παρουσίασης οι φοιτητές για μία ακόμα φορά θα κληθούν να οργανώσουν και ν’ αναπαραστήσουν όλη την πορεία του ασθενούς από το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης και το σχεδιασμό του πλάνου θεραπείας έως και την ολοκλήρωση της παρέμβασης. Μέσω κριτικής σκέψης οι φοιτητές θα κληθούν να σχολιάσουν τις επιλογές τους αναφορικά με τις θεραπευτικές παρεμβάσεις, που επέλεξαν και την επίτευξη ή μη των στόχων τους. Η δοκιμασία αυτή θα συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ της θεραπευτικής ομάδας, στην κωδικοποιημένη παρουσίαση του ιατρικού ιστορικού αλλά και στην ενίσχυση δεξιοτήτων του νου, όπως είναι η οργάνωση της σκέψης και η επίλυση προβλημάτων.
Σύστημα διασφάλισης ποιότητας –Σύστημα μέτρησης αποδοτικότητας
Η ποιότητα διασφαλίζεται από την συνεχή παρακολούθηση εκ μέρους της επιτροπής πρακτικής άσκησης, από την εποπτεία των εκπαιδευτικών, των υπεύθυνων–εποπτών του φορέα απασχόλησης και από την συμπλήρωση της έκθεσης πεπραγμένων του φοιτητή, στην οποία αναφέρονται τα περιστατικά αλλά και οι φυσικοθεραπευτικές παρεμβάσεις στις οποίες εκπαιδεύτηκε ο φοιτητής, οι μέθοδοι και τεχνικές που εφάρμοσε κατά τη διάρκεια της πρακτικής του άσκησης. Στους φοιτητές καθίσταται σαφές ότι οφείλουν να παραμείνουν για όλο το 4μηνο της πρακτικής τους άσκησης στον φορέα που επέλεξαν, τηρώντας το ωράριο εργασίας και να επιδείξουν την πρέπουσα υπευθυνότητα, επιμέλεια και ζήλο στην άσκηση καθηκόντων που τους ανατέθηκαν. Επίσης, ενημερώνονται για τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τον επόπτη καθηγητή και την επιστημονικά υπεύθυνη του τμήματος φυσικοθεραπείας στην περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα που αφορά δυσλειτουργία ή παρεξήγηση σε θέματα συμπεριφοράς. Ενημερώνονται από την επιστημονικά υπεύθυνη του τμήματος ότι οφείλουν η συμπεριφορά τους απέναντι στους ασθενείς να είναι υποδειγματική.
Η συνεχής επικοινωνία των επιστημονικά υπευθύνων με τους υπεύθυνους-επόπτες των φορέων απασχόλησης έχει ως στόχο να διαπιστώνεται αν οι φοιτητές ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του επιβλέποντος φυσικοθεραπευτή στην εφαρμογή του θεραπευτικού προγράμματος των ασθενών, αν συζητούν διεξοδικά τις επιστημονικές τους ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους και αν τεκμηριώνουν με επιστημονικό τρόπο τις εκάστοτε πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν σχετικά με τα θεραπευτικά σχήματα. Επίσης, αν συμμετέχουν στις ομάδες εργασίες και πόσο συχνά σε αυτές, οι οποίες πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα στους ανωτέρω φορείς με τη συμμετοχή όλων των επιστημονικών ειδικοτήτων και οι οποίες αποτελούν σημαντική εμπειρία για το φοιτητή. Επιπλέον, για τους φοιτητές στο τέλος της πρακτικής τους με τα κλινικά περιστατικά που παρουσιάζουν, υπάρχει και αμφίδρομος τόπος ελέγχου της άσκησή τους.
Συνδυαστικά, η ποιότητα του διδακτικού προσωπικού, τα σύγχρονα με την εξέλιξη της επιστήμης Προγράμματα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών, οι εγκαταστάσεις των Ακαδημαϊκών Τμημάτων στους χώρους των campus των Ελληνικών Πανεπιστημίων και οι πολλαπλές υπηρεσίες υποστήριξης των Πανεπιστημίων στα Τμήματα, ο σύγχρονος ερευνητικός εξοπλισμός, διαθέσιμος προς χρήση (δια διδασκαλία και έρευνα) στους φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών των Τμημάτων, καρποφορεί το βέλτιστο μαθησιακό αποτέλεσμα. Έτσι, το επίπεδο ζήτησης των προσόντων των αποφοίτων των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Ελληνικών ΑΕΙ, θεωρείται πολύ υψηλό και οι απόφοιτοι καταλαμβάνουν εύκολα θέσεις εργασίας στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Το παρόν κείμενο υπομνήματος αποτελεί την εισήγηση της επιτροπής (ομάδα Ακαδημαϊκών από τα πέντε τμήματα φυσικοθεραπείας) που συγκροτήθηκε με απόφαση του Κ.Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών στη συνεδρίαση του υπ΄αριθμ. πραξης 15/2021 στις 11 Δεκεμβρίου 2021 και παρουσιάζει τα Ακαδημαϊκά και Λειτουργικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων Φυσικοθεραπείας των Πανεπιστημίων της Χώρας, που διαμορφώνουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης των Ελλήνων φυσικοθεραπευτών, που εναρμονίζονται με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Φυσικοθεραπείας (Word Physiotherapy WP).
Πρόσφατα
15-04-2024
Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
06-04-2024
Ανακοίνωση για την κατάθεση αίτησης προσχώρησης στη νέα συλλογική σύμβαση Π.Σ.Φ. - Ε.Ο.Π.Υ.Υ
|
Social media
|
ΠΣΦ
Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
|
Επικοινωνία
Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 34, 1ος όροφος ΑΘΗΝΑ |