Με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας, με το οποίο δεν εντάσσονται οι φυσικοθεραπευτές που εργάζονται στις ΜΕΘ και κλινικές COVID-19 των νοσοκομείων αναφοράς του Ε.Σ.Υ., ο Π.Σ.Φ απέστειλε επιστολή (εκ νέου ) στον Υπουργό και Υφυπουργό Υγείας , στην επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων και στις Κοινοβουλευτικές ομάδες και ζητά την ένταξή τους και επισημαίνει:
Είναι, λοιπόν, προφανές, ότι με τις προαναφερθείσες διατάξεις εισάγεται ευνοϊκή ρύθμιση υπέρ συγκεκριμένων κλάδων απασχολουμένων των δημόσιων νοσοκομείων (ιατρικό προσωπικό, νοσηλευτικό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας), οι οποίοι έχουν ως μοναδικό κοινό στοιχείο την παροχή υπηρεσιών σε Μ.Ε.Θ. ή σε Μ.Α.Φ. όπου νοσηλεύονται ασθενείς νοσούντες από κορωνοϊό COVID-19 ή σε κλινικές νοσηλείας νοσούντων από κορωνοϊό COVID-19.
Με αποκλειστικό κριτήριο την συνδρομή της ως άνω προϋπόθεσης, ο νομοθέτης προβλέπει την καταβολή μιας έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε προσωπικό διαφορετικών κλάδων και κατηγοριών.
Ωστόσο, στο προσωπικό που παρέχει εργασία υπό τις ίδιες ακριβώς ως άνω συνθήκες συμπεριλαμβάνονται και οι φυσικοθεραπευτές των δημόσιων νοσοκομείων, οι οποίοι κατά την τρέχουσα υγειονομική κρίση παρείχαν και εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε νοσούντες από κορωνοϊό COVID-19, είτε σε ΜΕΘ, είτε σε ΜΑΦ, είτε σε άλλες κλινικές.
Κατά το μέρος, δε, που οι φυσικοθεραπευτές δεν συγκαταλέγονται ή άλλως εξαιρούνται της εφαρμογής των ως άνω ευνοϊκών ρυθμίσεων, εισάγεται ως προς αυτούς (τους φυσικοθεραπευτές) δυσμενής διάκριση, που έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων.
Εν προκειμένω υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 874/2018 Απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας, «η αρχή της ισότητας, την οποία καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, αποτελεί νομικό κανόνα που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες. Ο κανόνας αυτός δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας και, ειδικότερα, τόσο τον κοινό νομοθέτη κατά την άσκηση της νομοθετικής λειτουργίας όσο και τη Διοίκηση, όταν θεσπίζει κατά νομοθετική εξουσιοδότηση κανονιστική ρύθμιση. Ο δικαστικός έλεγχος τηρήσεως της αρχής της ισότητας, που είναι έλεγχος ορίων και όχι των κατ’ αρχήν επιλογών του νομοθέτη ή της ουσιαστικής ορθότητας των τιθέμενων νομικών κανόνων, περιορίζεται ειδικότερα στην έκδηλη υπέρβαση των ορίων που διαγράφονται από την εν λόγω συνταγματική αρχή. Κατά τον έλεγχο δε αυτόν αναγνωρίζεται στον κοινό νομοθέτη ή την κατ’ εξουσιοδότηση θεσμοθετούσα Διοίκηση η ευχέρεια να ρυθμίσει με ενιαίο ή με διαφορετικό τρόπο τις ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις και σχέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές ή άλλες συνθήκες, που συνδέονται με καθεμία από τις καταστάσεις ή σχέσεις αυτές, με βάση γενικά και αντικειμενικά κριτήρια, που βρίσκονται σε συνάφεια προς το αντικείμενο της ρυθμίσεως. Πρέπει, όμως, η επιλεγόμενη ρύθμιση να κινείται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας και τα οποία αποκλείουν τόσο την εκδήλως άνιση μεταχείριση, είτε με τη μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου ή προνομίου μη συνδεομένου προς αξιολογικά κριτήρια, είτε με τη μορφή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες, με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια ή αντιθέτως τη διαφορετική μεταχείριση των αυτών ή παρόμοιων καταστάσεων (βλ. ΣτΕ 3372/2015 Ολομ., 1252/2003 Ολομ. κ.ά.)».
Εκ των ανωτέρω πάγιων νομολογιακών πορισμάτων προκύπτει, ότι οποιαδήποτε διαφορετική αντιμετώπιση ίδιων ή παρόμοιων καταστάσεων τυγχάνει αντισυνταγματική, ως ερχόμενη με την αρχή της ισότητας.
Εν προκειμένω, λοιπόν, αναμφίβολα ευρισκόμεθα ενώπιον μιας πρόδηλης παραβίασης της αρχής της ισότητας, κατά το μέρος που η εξαίρεση των φυσικοθεραπευτών από την καταβολή της επίμαχης οικονομικής ενίσχυσης δεν παρίσταται δικαιολογημένη, λαμβανομένου υπόψη ότι και αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις που προσδιορίζει ο νόμος.
Υπ’ αυτήν την έννοια κρίνεται συνταγματικά επιβεβλημένη η συμπλήρωση των κρίσιμων διατάξεων του άρθρου 27 του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, ώστε μεταξύ των δικαιούχων της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης να συμπεριληφθούν και οι φυσικοθεραπευτές των δημόσιων νοσοκομείων.
ΓΙΑ ΤΟ Κ.Δ.Σ. ΤΟΥ Π.Σ.Φ. | |
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ |
ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ | ΚΟΥΤΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
Πρόσφατα
15-04-2024
Ενημέρωση για το ύψος της κατατεθειμένης δαπάνης Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024 (ΣΤ1 Εργαστήρια...
06-04-2024
Ανακοίνωση για την κατάθεση αίτησης προσχώρησης στη νέα συλλογική σύμβαση Π.Σ.Φ. - Ε.Ο.Π.Υ.Υ
02-04-2024
9ο Συμπόσιο Φυσικοθεραπείας του Π.Τ Μαγνησίας 6 και 7 Απριλίου 2024 Valis Resort Hotel στο Βόλο
29-03-2024
Συνάντηση του Υφυπουργού Υγείας Δ. Βαρτζόπουλου με αντιπροσωπεία του Π.Σ.Φ για θέματα ψυχικής υγείας
27-03-2024
Ανακοίνωση για την κατάθεση αίτησης προσχώρησης στη νέα συλλογική σύμβαση Π.Σ.Φ. - Ε.Ο.Π.Υ.Υ
27-03-2024
9ο Συμπόσιο Φυσικοθεραπείας του Π.Τ Μαγνησίας 6 και 7 Απριλίου 2024 Valis Resort Hotel στο Βόλο
|
Social media
|
ΠΣΦ
Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικοθεραπείας
|
Επικοινωνία
Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών
Λεωφόρος Αλεξάνδρας 34, 1ος όροφος ΑΘΗΝΑ |